Klacht over de gemeente indienen

Vindt u dat u niet goed behandeld bent door een medewerker of bestuurder van de gemeente, dan kunt u een klacht indienen.

Klacht over de gemeente indienen

Twijfelt u of u een klacht kunt indienen? Neem dan contact op met de klachtencoördinatoren via 026-3775320 of 026-3775569. Dit kan van maandag tot en met donderdag tussen 9.00 en 17.00 uur. 

Na uw klacht  

Binnen 6 weken na ontvangst handelen we uw klacht af. Deze termijn kunnen we met maximaal 4 weken verlengen. Daar krijgt u bericht over. De afhandeling bestaat uit verschillende stappen: 

  1. Als u de klacht online indient, dan ontvangt u direct een bevestiging dat uw klacht is binnengekomen.  
  2. Kunnen we uw klacht niet behandelen, dan krijgt u binnen 4 weken een brief. Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn als uw klacht eigenlijk over een andere organisatie gaat.  
  3. Kunnen wij de klacht wel behandelen, dan bespreekt de klachtencoördinator de klacht met u. Het is mogelijk dat direct duidelijk is dat een medewerker u niet correct heeft behandeld. Dan krijgt u excuses aangeboden. Als het kan wordt een fout hersteld. 
  4. De afronding van uw klacht bevestigen we in een brief of mail, als u dat wilt. 

Per post uw klacht indienen 

U kunt uw klacht ook schriftelijk doorgeven. Vermeld in uw brief het volgende: 

  • uw naam, adres, telefoonnummer en e-mailadres 
  • de datum waarop u uw klacht verstuurt 
  • een beschrijving van het voorval waarover u klaagt, welke ambtenaar erbij betrokken is en wanneer dit heeft plaatsgevonden 
  • uw handtekening.  

Stuur uw klacht naar:  

Gemeente Arnhem  
Ter attentie van de klachtencoördinatoren  
Postbus 9029  
6800 EL Arnhem 

Niet tevreden met de afhandeling  

Bent u het niet eens met de afhandeling van uw klacht, neem dan eerst contact op met de klachtencoördinatoren. Bent u daarna nog niet tevreden? Dan kunt u uw klacht voorleggen aan de Nationale ombudsman.  

Meer informatie