Klacht over de gemeente indienen
Vindt u dat u niet goed behandeld bent door een medewerker of bestuurder van de gemeente, dan kunt u een klacht indienen.
Klacht over de gemeente indienen
Twijfelt u of u een klacht kunt indienen? Neem dan contact op met de klachtencoördinatoren via 026-3775320 of 026-3775569. Dit kan van maandag tot en met donderdag tussen 9.00 en 17.00 uur.
Na uw klacht
Binnen 6 weken na ontvangst handelen we uw klacht af. Deze termijn kunnen we met maximaal 4 weken verlengen. Daar krijgt u bericht over. De afhandeling bestaat uit verschillende stappen:
- Als u de klacht online indient, dan ontvangt u direct een bevestiging dat uw klacht is binnengekomen.
- Kunnen we uw klacht niet behandelen, dan krijgt u binnen 4 weken een brief. Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn als uw klacht eigenlijk over een andere organisatie gaat.
- Kunnen wij de klacht wel behandelen, dan bespreekt de klachtencoördinator de klacht met u. Het is mogelijk dat direct duidelijk is dat een medewerker u niet correct heeft behandeld. Dan krijgt u excuses aangeboden. Als het kan wordt een fout hersteld.
- De afronding van uw klacht bevestigen we in een brief of mail, als u dat wilt.
Per post uw klacht indienen
U kunt uw klacht ook schriftelijk doorgeven. Vermeld in uw brief het volgende:
- uw naam, adres, telefoonnummer en e-mailadres
- de datum waarop u uw klacht verstuurt
- een beschrijving van het voorval waarover u klaagt, welke ambtenaar erbij betrokken is en wanneer dit heeft plaatsgevonden
- uw handtekening.
Stuur uw klacht naar:
Gemeente Arnhem
Ter attentie van de klachtencoördinatoren
Postbus 9029
6800 EL Arnhem
Niet tevreden met de afhandeling
Bent u het niet eens met de afhandeling van uw klacht, neem dan eerst contact op met de klachtencoördinatoren. Bent u daarna nog niet tevreden? Dan kunt u uw klacht voorleggen aan de Nationale ombudsman.