Naar de hoofdinhoud Naar de navigatie

Zorgfraude melden

Vermoedt u dat een zorgaanbieder fraude pleegt, dan kunt u dit bij ons melden.

Voorbeelden van situaties waarin u fraude kunt vermoeden zijn:

  • U twijfelt of de rekening van uw zorgaanbieder wel klopt.
  • Er zijn kosten gedeclareerd voor ondersteuning die niet is geleverd.
  • U heeft bewijs dat een zorgaanbieder opzettelijk regels overtreedt in eigen voordeel.

Fraude melden

Wilt u fraude melden, stuur dan een mail naar meldpuntwmo@arnhem.nl. Vermeld in uw mail:

  • Wie volgens u fraudeert (naam, adres, woonplaats).
  • Waarom diegene volgens u fraudeert.
  • Wie hierdoor benadeeld wordt.
  • Uw eigen naam, adres, woonplaats, mailadres.
  • Of u op de hoogte gehouden wilt worden over de behandeling van uw melding.

Fraude melden via telefoon of per post

Fraude melden kan ook telefonisch via 0800-1809. Vraag onze medewerker u door te verbinden met de afdeling Handhaving Werk en Inkomen.

Meldt u fraude liever per post, stuur dan een brief naar:

Gemeente Arnhem
Ter attentie van de Afdeling Handhaving Werk en Inkomen
Postbus 9029
6800 EL Arnhem.

Anoniem melden

U kunt telefonisch of per post anoniem een melding doen. Geef aan dat u graag anoniem wilt blijven en geef geen persoonlijke gegevens door.

Na uw melding

Zodra uw melding binnen is, onderzoeken wij de mogelijke effecten voor u en/ of de personen die zorg krijgen. Als het gaat om een situatie waar direct wat aan gedaan moet worden komen we snel in actie. Als het nodig is (en u niet anoniem heeft gemeld) nemen wij contact met u op om de melding verder te bespreken.