Zorgfraude melden

Vermoedt u dat een zorgaanbieder fraude pleegt, dan kunt u dit bij ons melden.

Voorbeelden van situaties waarin u fraude kunt vermoeden zijn: 

  • U twijfelt of de rekening van uw zorgaanbieder wel klopt.  
  • Er zijn kosten gedeclareerd voor ondersteuning die niet is geleverd.  
  • U heeft bewijs dat een zorgaanbieder opzettelijk regels overtreedt voor eigen gewin. 

Fraude melden  

Wilt u fraude melden, stuur dan een mail naar meldpuntwmo@arnhem.nl. Vermeld in uw mail:  

  • wie volgens u fraudeert (naam, adres, woonplaats) 
  • waarom diegene volgens u fraudeert 
  • wie hierdoor benadeeld wordt 
  • uw eigen naam, adres, woonplaats, mailadres 
  • of u op de hoogte gehouden wilt worden over de behandeling van uw melding.  

Wij behandelen uw informatie vertrouwelijk. 

Fraude melden via telefoon of per post  

Fraude melden kan ook telefonisch via 0800-1809. Vraag onze medewerker u door te verbinden met de afdeling Handhaving Werk en Inkomen.  
 
Meldt u fraude liever per post, stuur dan een brief naar:  

Gemeente Arnhem 
Ter attentie van de Afdeling Handhaving Werk en Inkomen 
Postbus 9029 
6800 EL Arnhem. 

Vermeld in uw brief wie volgens u fraudeert, waarom diegene fraudeert, wie hierdoor volgens u benadeelt wordt. Vermeld ook uw eigen gegevens.  

Anoniem melden 

Anoniem fraude melden kan ook. Dit kan telefonisch via 0800-1809. Geef aan dat u graag anoniem wilt blijven. Ook per post kunt u anoniem een melding doen. Vermeld in dat geval geen persoonlijke gegevens.  

Na uw melding  

Zodra uw melding binnen is, onderzoeken wij de mogelijke effecten voor u en/of degenen die zorg krijgen. Als het gaat om een situatie waar direct wat aan gedaan moet worden komen we snel in actie. Als het nodig is (en u niet anoniem heeft gemeld) nemen wij contact met u op om de melding verder te bespreken.