Afspraak maken
Maak voor het aanvragen van een product of dienst bij de gemeente altijd eerst een afspraak. Een afspraak maken kan online of via telefoonnummer 0800-1809.
U kunt een afspraak maken voor de volgende producten en diensten:
- Paspoort, identiteitskaart of rijbewijs
- Afschrift akte burgerlijke stand of uittreksels uit de Basisregistratie Personen
- Huwelijk of geregistreerd partnerschap
- Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG)
- Verhuizing doorgeven
- Geboorteaangifte of het erkennen van uw kind
- Naturalisatieverzoek of optieverklaring
- Het wijzigen van uw naam of geslacht
- Het laten legaliseren van uw handtekening
- Bewijs van in leven zijn of Attestatie de vita
- Bewijs van garantstelling of logiesverstrekking
- Overlijdensaangifte
Afspraak annuleren of wijzigen
Na het maken van een afspraak ontvangt u een bevestigingsmail. In deze mail staat een link waarmee u uw afspraak kunt annuleren of kunt verplaatsen naar een ander moment. U kunt ook bellen naar 0800-1809 om uw afspraak af te zeggen of te verplaatsen.
Ophalen paspoort, identiteitskaart of rijbewijs zonder afspraak
U hoeft geen afspraak te maken voor het ophalen van uw paspoort, identiteitsbewijs of rijbewijs. U haalt uw document op tijdens de openingstijden van de locatie waar u het document heeft aangevraagd. In het stadhuis kunt u zich hiervoor melden bij de receptie.
Ook het ophalen of afgeven van verloren en gevonden voorwerpen in het stadhuis kan zonder afspraak.